Notice: Use of undefined constant E_NONE - assumed 'E_NONE' in /var/www/vhosts/sportdrive.gr/httpdocs/__cmsfiles/config/config.LIVE.php on line 28 Porsche Panamera: Αναλυτική Παρουσίαση - porsche,panamera,review | Sportdrive.gr
Η δημοφιλής γερμανική εταιρεία παρουσίασε πριν μερικούς μήνες το πέμπτο κατά σειρά μοντέλο της γκάμας της. Αυτό ακούει στο όνομα Panamera και πρόκειται για ένα τετράθυρο coupe ή καλύτερα μια πολυτελή λιμουζίνα 4 θέσεων, με μπολιασμένο στα γονίδια του το sport pedigree!
Η Panamera κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Porsche, στη Λειψία και στην χώρα μας εισάγεται από την Sportscar A.E., τoν επίσημο εισαγωγέα Porsche στην Ελλάδα. Παρατηρώντας εξωτερικά την Panamera βλέπεις ότι η σχεδίαση της βροντοφωνάζει ότι είναι Porsche, με τον σχεδιασμό της να έχει επηρεαστεί από την 997 δεύτερης γενιάς. Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4.970mm, το πλάτος τα 1.931mm και το ύψος τα 1.418mm, ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.920mm, διαστάσεις που αναμφίβολα προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους για τους τέσσερις επιβαίνοντες.
Το εμπρός μέρος θυμίζει έντονα την 911, ενώ τα όμορφα φωτιστικά σώματα προέρχονται από την Cayenne. Ακόμα και αν παρατηρείς την νέα Porsche για ώρα από γωνία 3/4, δύσκολα θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις ότι αυτό το αυτοκίνητο διαθέτει 4 πόρτες, μιας και οι γραμμές του αμαξώματος είναι απόλυτα σμιλευμένες.
Ο δυναμισμός και η πολυτέλεια συνεχίζεται όμως και στον εσωτερικό κόσμο της νέας Porsche κάτι που γίνεται αντιληπτό μόλις ανοίξεις την πόρτα της. Η διάταξη είναι αυστηρά 4θεσια, με τα καθίσματα να είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα (και τα τέσσερα παρακαλώ)! Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στην διάθεση τους για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι επαρκής μιας και μπορεί άνετα να φιλοξενήσει τέσσερις βαλίτσες.
Το ταμπλό είναι το τυπικό Porsche, με τα πέντε κλασικά όργανα να φιλοξενούνται στον πίνακα ελέγχου, ενώ η μίζα εδράζει στα αριστερά του τιμονιού. Εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται όμως και η κεντρική κονσόλα, η οποία εκτείνεται μέχρι τα πίσω καθίσματα. Αυτό που ίσως σας ξενίσει λίγο είναι το πλήθος διακοπτών που βρίσκονται δεξιά και αριστερά του επιλογέα ταχυτήτων που σίγουρα θα απαιτήσουν μικρό χρόνο εξοικείωσης για να μπορέσετε να συνηθίσετε τις λειτουργίες τους.
Ακόμα ένα στοιχείο που θα σας θυμίσει ότι η Panamera έχει καταβολές Porsche, είναι η χαμηλή θέση οδήγησης με το τιμόνι να στέκει κάθετα μπροστά σας, χαρακτηριστικά που ενισχύουν την σπορ εικόνα και σας προδιαθέτουν να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τις οδηγικές ικανότητες που προσφέρει η Panamera.
Οι μηχανικοί της Porsche έδωσαν ιδιαίτερο βάρος όμως και στον τομέα της αεροδυναμικής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πίσω spoiler το οποίο ρυθμίζεται τόσο σε κλίση όσο και σε πλάτος με απώτερο σκοπό την μέγιστη δυνατή αρνητική άντωση. Όμως οι άνθρωποι της Porsche είχαν ακόμα μια παράμετρο που τους ταλάνιζε. Αυτή του βάρους! Έτσι λοιπόν έχει γίνει εκτεταμένη χρήση μαγνήσιου και κραμάτων χάλυβα αλλά και πλαστικού. Όλα με σκοπό το βάρος της Panamera να μείνει σε όσο το δυνατόν χαμηλά επίπεδα. Έτσι λοιπόν η Panamera ζυγίζει από 1.770 kg (στην έκδοση S) έως και 1.970 για την έκδοση Turbo.
Και μιας και αναφερθήκαμε σε σπορ οδήγηση ήρθε η ώρα να πούμε τα μηχανικά σύνολα τα οποία κινούν το εντυπωσιακό τετράθυρο coupe. Η Panamera λοιπόν θα κινείται από έναν 8κυλινδρο κινητήρα, διάταξης V, ο οποίος θα είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος της Panamera και τοποθετημένος κατά μήκος. Ο εν λόγω κινητήρας λοιπόν στις εκδόσεις S, αλλά και 4S θα αποδίδει 400 ίππους, ενώ στην έκδοση Turbo η απόδοση του θα αυξάνεται κατά 100 άλογα, φτάνοντας συνολικά τα 500! Οι εκδόσεις 4S αλλά και Turbo ακόμα και στον standard εξοπλισμό τους θα συνοδεύονται από το 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο PDK, (διπλού συμπλέκτη) καθώς και με την τετρακίνηση της 911.
Εξαιρετικές όμως κρίνονται και οι επιδόσεις της. Πιο συγκεκριμένα στην έκδοση S το θελκτικό τετραθέσιο θα επιταχύνει έως τα 100km/h σε 5,6 sec (ή 5,4 sec αν η Panamera έχει εξοπλιστεί με PDK κιβώτιο), με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 12,5 lt/100km.
Στην έκδοση 4S όμως η διαδικασία των 0-100 km/h θα διαρκεί μόλις 5 δεύτερα, ενώ θα καταναλώνονται μόλις 11,1 λίτρα για κάθε 100 km από το ρεζερβουάρ των 100 λίτρων.
Βέβαια τα πράγματα για την έκδοση Turbo είναι ακόμα καλύτερα, μιας και στο παιχνίδι επιστρατεύονται 100 παραπάνω ίπποι, με τους οποίους η συνολική ιπποδύναμη του αυτοκινήτου αγγίζει τα 500 άλογα. Έτσι λοιπόν σε μόλις 4,2 sec ο τυχερός οδηγός της Turbo θα βλέπει την βελόνα του ταχυμέτρου να δείχνει 100 km/h, ενώ την ίδια στιγμή δεν θα κλαίει με μαύρο δάκρυ για την βενζίνη που θα καταναλώνει η Panamera του, μιας και με 500 ίππους η μέση κατανάλωση θα αγγίζει τα 12,2 lt/100km. Όμως η Panamera διαθέτει και μια άκρως εξελιγμένη ανάρτηση η οποία κάνει άριστη δουλειά είτε ο οδηγός αποφασίζει να κινηθεί χαλαρά, είτε σε ρυθμούς φρενήρεις! Στον εμπρός άξονα υπάρχουν διπλά ψαλίδια και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, ενώ τα αμορτισέρ της ανάρτησης είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, ενώ υπάρχουν και ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι.
Το business plan της Porsche αναφέρει ότι εντός δυο ετών αναμένεται να παρουσιαστεί και μια υβριδική έκδοση της Panamera, η οποία θα βασίζεται στην αντίστοιχη Cayenne. Ομολογουμένως η νέα Porsche Panamera είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλο το οποίο «παντρεύει» δυο διαφορετικούς κόσμους και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, κάτι που θα αποφέρει «καρπούς» στα ταμεία της φίρμας!
Κείμενο: Γιώργος Μούζος
Φωτογραφίες Άρθρου (21)
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Porsche Panamera, ...
Δείτε επίσης...
McLaren 675LT: Πρώτο review της baby P1 από τον Chris Harris! (Video)
Εξωτερικό, Κόσμος, 24/07/2015
Η νέα McLaren 675LT αποτελεί τη hardcore έκδοση της 650S η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 κομμάτια. Αποτελεί...
Maserati GranTurismo MC Stradale: Review (Video)
Εξωτερικό, Κόσμος, 22/07/2015
Πολυτελής και σπορ, γοητευτική και ταυτόχρονα άγρια, η GranTurismo παντρεύει δύο διαφορετικούς κόσμους! Η εν...
Pagani Huayra: Review από τον Chris Harris! (Video)
Εξωτερικό, Κόσμος, 14/07/2015
Τούτη τη φορά φανατικέ μου αναγνώστη θα σε μαγέψω με ένα review από την εξωτική ιταλίδα που ακούει στο όνομα...
Aston Martin One-77: Απολαυστικό review! (Video)
Εξωτερικό, Κόσμος, 12/07/2015
Επειδή τους τρέχοντες μήνες του καλοκαιριού η επικαιρότητα στον αυτοκινητιστικό χώρο κινείται με ρυθμούς χελώνας,...
Ferrari 488 GTB: Το πρώτο review! (Video)
Εξωτερικό, Κόσμος, 12/06/2015
Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την επίσημη παρουσίαση της αντικαταστάτριας της 458 Italia, 488 GTB, έχουμε πλέον...
Ferrari LaFerrari: Το απόλυτο review για το απόλυτο hypercar! (Video)
Εξωτερικό, Κόσμος, 27/05/2015
To αριστούργημα της Ferrari δεν έχει μέχρι στιγμής δοκιμαστεί διεξοδικά από τον ειδικό τύπο, με την ιταλική εταιρεία...