Notice: Use of undefined constant E_NONE - assumed 'E_NONE' in /var/www/vhosts/sportdrive.gr/httpdocs/__cmsfiles/config/config.LIVE.php on line 28
Mazda MX-5 Superlight: Αναλυτική Παρουσίαση - mazda,mx-5,superlight,roadster,concept,review | Sportdrive.gr

MAZDA

Corner

Όλες οι πληροφορίες από MAZDA συνοπτικά σε μια σελίδα!

Mazda MX-5 Superlight: Αναλυτική Παρουσίαση

Παρουσιάσεις, 24/10/2009 03:07:00

Mazda MX-5 Superlight: Αναλυτική Παρουσίαση

Αν είστε φανατικοί επισκέπτες του sportdrive.gr θα γνωρίζετε ότι είμαστε λάτρεις της πίσω κίνησης, την οποία αν κατέχεις σου προκαλεί ένα μόνιμο χαμόγελο! Σκεφτείτε τώρα να συνδυάσετε πίσω κίνηση με ένα εξαιρετικά ελαφρύ αυτοκίνητο! Show απίστευτο και αρκετά πίσω ελαστικά μόνο με τα λινά σκεφτήκατε και εσείς έτσι;

Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι είχαν στο μυαλό τους και οι ιθύνοντες της Mazda, οι οποίοι δημιούργησαν το MX-5 Superlight Concept, το οποίο διαθέτει μια... ιδιαίτερη εμφάνιση, που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά χάρη στην απουσία του παρμπρίζ! Η πρώτη γνωριμία με το μοναδικό ΜΧ-5 έγινε στην έκθεση της Φρανκφούρτης, όπου άπαντες εκστασιάστηκαν με το λιτό κουστούμι του.

Όπως εύστοχα είχε αναφέρει και ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Mazda Peter Birtwhistle, «έπρεπε να αναδείξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις φοβερές δυνατότητες που έχει το MX-5! Και πως θα το κάναμε αυτό; Απλά αφαιρώντας του τα περιττά κιλά του».

Αρχικά πάρθηκε ένα ταπεινό ΜΧ-5 1.8, όπου στην συνέχεια κράτησαν μόνο τον κινητήρα, το πλαίσιο και ότι άλλο απαραίτητο χρειάζονταν. Οδηγώντας το διαπίστωσαν πως όλα τα πλεονεκτήματα του δημοφιλούς roadster ήταν παρόντα αλλά εμφανώς τονισμένα κάνοντας έτσι το Mazda ακόμα πιο fun to drive. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν συνέχισαν και αφαίρεσαν ότι άλλο πρόσθετε παραπανίσια κιλά στο αυτοκίνητο. Η οροφή και το παρμπρίζ πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων, ενώ το καπό αντικαταστάθηκε από ένα άλλο κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα.

Το ταμπλό είναι και αυτό από carbon fibre και είναι ουσιαστικά η προέκταση του καπό, ενώ στις πόρτες δεν υπάρχουν χειρολαβές. Και τι να τις κάνεις άλλωστε αφού το Superlight δεν έχει καν παράθυρα. Πετάχτηκαν και αυτά στα πλαίσια της δίαιτας!

Στο εσωτερικό τώρα! Και εδώ οι αλλαγές έχουν γίνει με γνώμονα το όσο δυνατόν χαμηλότερο βάρος. Ο πίνακας οργάνων έχει κατασκευαστεί από το μηδέν και έχει χρησιμοποιηθεί fiberglass ενώ ο κλιματισμός έχει φάει κόκκινη κάρτα και έχει αποχωρήσει στα αποδυτήρια, ενώ έχει αφαιρεθεί και κάθε είδους μόνωση. Αφού οι εργασίες «ελάφρυνσης» έλαβαν τέλος, το αυτοκίνητο όδευσε προς την πλάστιγγα, η οποία απέδειξε ότι είχε ελαφρύνει κατά 160 κιλά, με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να φτάνει τα 995 κιλά!

Το μηχανικό σύνολο δεν είναι κάτι που εντυπωσιάζει, μιας και έχει παραμείνει το γνωστό μας ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.798 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 126 ίππους και 17 kgm ροπής. Όμως η ουσία είναι αλλού. Ότι αυτή η ιπποδύναμη πλέον αποδίδεται σε πολύ λιγότερα κιλά, στοιχείο που γίνεται άμεσα αντιληπτό μόλις κουμπώσεις την πρώτη σχέση στο κιβώτιο και σανιδώσεις το γκάζι. Εκεί που στο νορμάλ ΜΧ-5 τα πάντα κυλούσαν ήρεμα και ωραία, τώρα η επιτάχυνση είναι πιο έντονη, με την βελόνα του στροφομέτρου να φλερτάρει σε χρόνο dt με τον κόφτη.

Η σημαντική εξοικονόμηση βάρους έχει και θετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά του MX-5 Superlight Concept. Το ΜΧ-5 μπαίνει πολύ πιο αποφασιστικά σε κάθε είδους καμπή και μόνο αν σηκώσεις ελάχιστα το πόδι από το γκάζι θα αρχίσει το αυτοκίνητο να κινείται στις γνωστές πόζες που το MX-5 μας έχει συνηθίσει.

Όμως η οδική συμπεριφορά του πρωτότυπου μοντέλου έχει βελτιωθεί και μερικούς ακόμα λόγους. Αρχικά το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 2 εκατοστά, ενώ τα μετατρόχια του αυτοκινήτου έχουν φαρδύνει κατά 20 πόντους. Επιπλέον έχουν τοποθετηθεί παχύτερες αντιστρεπτικές, ευγενική προσφορά της Eibach καθώς και μεγαλύτερα φρένα με διάτρητους δίσκους για αποδοτικότερη πέδηση. Αυτό που αποτελεί το μεγαλύτερο μειονέκτημα είναι η έλλειψη παρμπρίζ μιας και ο οδηγός νιώθει πλήρως εκτεθειμένος και επιπλέον δεν μπορείς με τίποτα να κινηθείς με πάνω από 160 km/h στο κοντέρ!

Το αν τελικά η Mazda αποφασίσει να βγάλει το MX-5 Superlight στην παραγωγή, ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί. Πάντως σύμφωνα με τα λεγόμενα των ιθυνόντων της φίρμας αναγνωρίζουν ότι για την κατασκευή άκρως σπορτίφ αυτοκινήτων πρέπει να κατευθυνθούν προς την λύση του χαμηλότερου βάρους. Όμως στην παρούσα φάση όλο το βάρος έχει πέσει στην εξέλιξη των υβριδικών τεχνολογιών που θα συνοδεύουν τα λοιπά αυτοκίνητα της Mazda. Βέβαια τίποτε δεν έχει αποκλειστεί, οπότε μπορούμε να ελπίζουμε, μιας και όπως λέει ο σοφός λαός, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία...

Κείμενο: Γιώργος Μούζος

Φωτογραφίες Άρθρου (7)

Mazda MX-5 Superlight Concept (thumbnail)

Mazda MX-5 Superli...

Mazda MX-5 Superlight Concept (thumbnail)

Mazda MX-5 Superli...

Mazda MX-5 Superlight Concept (thumbnail)

Mazda MX-5 Superli...

Mazda MX-5 Superlight Concept (thumbnail)

Mazda MX-5 Superli...

Mazda MX-5 Superlight Concept (thumbnail)

Mazda MX-5 Superli...

Mazda MX-5 Superlight Concept (thumbnail)

Mazda MX-5 Superli...

Mazda MX-5 Superlight Concept, interior (thumbnail)

Mazda MX-5 Superli...

Δείτε επίσης...

McLaren 675LT: Πρώτο review της baby P1 από τον Chris Harris! (Video)

Εξωτερικό, Κόσμος, 24/07/2015

Η νέα McLaren 675LT αποτελεί τη hardcore έκδοση της 650S η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 κομμάτια. Αποτελεί...

MAZDA Photo Gallery

Όλες οι φωτογραφίες από MAZDA που είναι καταχωρημένες στο αρχείο μας!

Σύνολο: 570 φωτογραφίες!

Η σελίδα είναι υπό κατασκευή!

Το περιεχόμενο της σελίδας αυτής είναι υπό ανανέωση και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να βρίσκεται σύντομα στη διάθεσή σας.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας,
Η ομάδα του sportdrive.gr

Κλείσιμο