SKODA

Corner

Όλες οι πληροφορίες από SKODA συνοπτικά σε μια σελίδα!

Δοκιμή: Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI

Δοκιμές, 19/11/2010 05:23:00

Δοκιμή: Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI

Οι παλιότεροι θα θυμούνται σίγουρα ένα από τα αυτοκίνητα-σημείο αναφοράς της Fiat, το Fiat 124. Κυκλοφορούσε στους δρόμους από το 1966 μέχρι το 1974 και την εποχή εκείνη είχε «σώσει» κόσμο, αφού όλοι τότε αναζητούσαν μία απλή και οικονομική μετακίνηση. Με τον απλό σχεδιασμό του, σαν να το εμπνεύστηκε ο κύριος «τετράγωνη λογική», μετουσιώθηκε σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο, όπως το πάλαι ποτέ ρωσικό Lada 1200, ή το ισπανικό Seat 124 αλλά και το ινδικό Premier 118NE.

Κάτι ανάλογο με την τότε εποχή είναι ο σημερινός 1,2 TSI κινητήρας του VW Group και οι διάφορες παραλλαγές που ο όμιλος επιλέγει να τον εφαρμόσει. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, στο μικρό της Skoda, το Fabia. Και μπορώ να πω ότι είναι η σημαντικότερη αλλαγή του facelift, αλλά και αυτό που έλειπε μέχρι στιγμής από το Fabia. Ένας καλός, οικονομικός κινητήρας.

Η Volkswagen το έκανε πάλι το θαύμα της με το Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI, αφού «διάβασε» για ακόμα μία φορά την αγορά και κατασκεύασε ό,τι χρειάζονταν οι καταναλωτές. Μικρό κυβισμό για λίγα λειτουργικά έξοδα, οικονομία καυσίμου, ενώ βάζοντας ένα light turbo εκπλήσσει με την ροπή του, που είναι καλύτερη από αυτή δυνατών ατμοσφαιρικών 1,6lt κινητήρων. Τα 105Ps και τα 17,8kg.m ροπής από έναν 1,2lt κινητήρα φάνταζαν όνειρο κάποτε (αν εξαιρέσουμε βέβαια «αρρωστημένες» εκφάνσεις κινητήρων όπως του Daihatsu Charade). Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι ένας 1.200άρης θα μπορούσε να επιταχύνει άνετα αμάξωμα 1.130kg στην ανηφόρα-ψυχοβγάλτη του Καρέα;! Είναι ιδανικός για κίνηση μέσα στην πόλη, αφού η χαμηλόροπη χαρτογράφηση του δίνει το νεύρο που χρειάζεται, ενώ δεν υπάρχουν ξαφνικά ξεσπάσματα αν δεν τα... «βάλεις» με το γκάζι! Το όριο περιστροφής του είναι λίγο μετά τις 6.000rpm, αριθμό που δεν χρειάζεται να δείτε ποτέ, αφού η διαθέσιμη μέγιστη ροπή είναι μεταξύ 1.550 και 4.100rpm. Πάνω από εκεί φθίνει και μετά τις 5.000rpm ακούς ένα σχεδόν ατελέσφορο μουγκρητό. Με λίγα λόγια έχει συμπεριφορά παρόμοια ενός diesel (με περισσότερες στροφές μέχρι το κόκκινο) και έτσι πρέπει να του συμπεριφέρεστε, αν θέλετε να δείτε χαμηλές καταναλώσεις.

Τις οποίες εύκολα επιτυγχάνει. Στην Αττική οδό είδα μέση κατανάλωση (αφού πρώτα είχα οδηγήσει εντός πόλης) στα 5,8lt/100km, ενώ με αφετηρία τα Βόρεια Προάστια και τέρμα στην Ν. Σμύρνη μέσω κέντρου το trip computer έγραψε 7,0lt/km χωρίς καμία προσοχή στο δεξί πεντάλ. Σε κάποια σημεία μάλιστα, τσέκαρα μανιασμένα, αν μπορεί να σπινάρει σε φάση overboost. Και το έκανε, σε αρκετά σημεία με μέτριο οδόστρωμα.

Έγιναν σαφείς οι αρετές αυτού του κινητήρα, αλλά λιγότερο σαφείς είναι οι αλλαγές στην ανανεωμένη έκδοση του Fabia. O σχεδιασμός έχει μείνει απαράλλακτος, με μερικές τονώσεις για να δεχτεί την σημαντική αλλαγή του κινητήρα, οι οποίες δίνουν και πνοή των μεγαλύτερων αδερφών του. Το ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, με τον νέο προφυλακτήρα, το νέο καπό, τα νέα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα το κάνουν να δείχνει πιο μουτρωμένο! «Χτυπητοί» στο μάτι είναι και οι νέοι προβολείς ομίχλης, που ενσωματώνουν φώτα ημέρας και δυνατότητα κατεύθυνσης της δέσμης φωτός τους, ανάλογα με την κλίση του τιμονιού. Οι εξωτερικές αλλαγές τελειώνουν στις νέες ζάντες αλουμινίου 15 ή 16 ιντσών, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει απλά ένα ρετουσάρισμα.

Όπως και στην έκδοση πριν την ανανέωση, παράξενη φαίνεται αρχικά η αντίθετη από το συνηθισμένο διάταξη του ταμπλό. Το φιλέτο με τα χειριστήρια του Climatronic είναι πάνω από το εργοστασιακό και εργονομικό ράδιο-cd. Επίσης απορείς με το λεβιέ ταχυτήτων... Όχι τόσο γιατί μοιάζει σαν elegant μαγκουρίτσα του Dr. House, αλλά γιατί είναι από τα λίγα νέα αυτοκίνητα του Group VAG που δεν έχει έξι σχέσεις. Η απάντηση έρχεται όταν βγεις σε ανοιχτό δρόμο, αφού με 3.000rpm και 5η σχέση το ταχύμετρο δείχνει 130km/h! Κατά τα άλλα η κατάσταση είναι γνώριμη, με την αυξημένη άνεση για όλους τους επιβαίνοντες, την καλή ορατότητα, ενώ σου δίνεται η αίσθηση ότι κάθεσαι ψηλά. Αίσθηση που προσωπικά μου αρέσει, αλλά αρκετοί «φιλοξενούμενοι» μου στο Fabia γκρίνιαξαν για τη θέση του σώματος τους!

Με λίγα λόγια, το Fabia είναι η πιο ταιριαστή παραλλαγή του 1,2 TSI, δεδομένων των χαλεπών σημερινών συνθηκών. Με τιμή εκκίνησης €12.790, είναι το πιο φθηνό από τα αυτοκίνητα του ομίλου και εκφράζει καλύτερα την έννοια της οικονομίας, ενώ δεν υστερεί σε άνεση, ποιοτική κύλιση και ποιότητα υλικών. Αν σκεφτείτε ότι με €2.000 παραπάνω επιλέγετε το πολύ καλό 7άρι DSG κιβώτιο, που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση, τότε έχετε έναν πρωτόγνωρο Τσέχο της κατηγορίας!

Skoda Fabia 1,2 TSI Elegance facelift
Τιμή: €15.290 (βασική έκδοση από €12.790)
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.197cc
Ιπποδύναμη: 105Ps/5.000rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,9sec
Τελική ταχύτητα: 191km/h
Βάρος: 1.130kg
Κατανάλωση: 5,3lt/100km
Εκπομπές CO2:124gr/km

Κείμενο: Γιώργος Σκύβαλος

Φωτογραφίες Άρθρου (9)

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI, interior (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI, interior (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI, interior (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Skoda Fabia Facelift 1.2 TSI, engine (thumbnail)

Skoda Fabia Faceli...

Δείτε επίσης...

Τέλος συνεργασίας Βιαμάρ-Skoda

Ειδήσεις, 10/06/2015

Με επίσημη ανακοίνωση της, η ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ ανακοίνωσε τη διακοπή της συνεργασία της με την Skoda Auto. Ήταν μια αιφνίδια...

SKODA Photo Gallery

Όλες οι φωτογραφίες από SKODA που είναι καταχωρημένες στο αρχείο μας!

Σύνολο: 332 φωτογραφίες!

Η σελίδα είναι υπό κατασκευή!

Το περιεχόμενο της σελίδας αυτής είναι υπό ανανέωση και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να βρίσκεται σύντομα στη διάθεσή σας.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας,
Η ομάδα του sportdrive.gr

Κλείσιμο