FORD

Corner

Όλες οι πληροφορίες από FORD συνοπτικά σε μια σελίδα!

Δοκιμή: Ford Fiesta Sport

Δοκιμές, 24/11/2010 17:14:00

Δοκιμή: Ford Fiesta Sport

Στις μέρες μας είναι απλό να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο. Έστω και αν η καθοδήγηση γίνεται από λογιστές και manager. Δημιουργείς μία ενιαία εταιρική ταυτότητα, κάνεις έρευνα για το τι ζητά ο αγοραστής, προσπαθείς να σχεδιάσεις το αμάξωμα και το εσωτερικό ώστε να είναι αρκετά θελκτικό προς τους περισσότερους, διαλέγεις ένα κινητήρα, βάζεις και τα υπόλοιπα μηχανικά και ηλεκτρικά στοιχεία και ξεχύνεσαι ανά τις χώρες για να το κατασκευάσεις.

Απόδειξη όλου αυτού είναι η Ford. Μπορεί στο press kit να διάβασα πρωτόγνωρα πολλούς μαρκετινίστικους όρους, αλλά και πάλι το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί με μεράκι. Προϊόν του οράματος της Ford, «One Ford», υλοποιημένο μέσω του νέου παγκόσμιου συστήματος εξέλιξης «Global Product Development System (GPDS)», το Fiesta είναι η αρχή της φιλοσοφίας ενός αυτοκινήτου που θα ικανοποιεί πελάτες όλου του κόσμου. Οι έρευνες που έκανε η Ford έδειξαν ότι το σημαντικότερο για την παγκόσμια επιτυχία του, ήταν η αξία της σχεδίασης. Εύκολο, αφού με την εφαρμογή του Kinetic Design της Ford για πρώτη φορά σε ένα μικρό αυτοκίνητο ήταν σαν να βάζεις φρέσκο βούτυρο σε βιομηχανοποιημένο κέικ! Το εσωτερικό από την άλλη, ακολουθεί τον εξωτερικό σχεδιασμό, ενώ η κεντρική κονσόλα στηρίζεται στη λογική χρήσης ενός κινητού τηλεφώνου μέσω του Human Machine Interface. Αφού καταλήξει στα διάφορα εργοστάσια της Ευρώπης, Ταϊλάνδης, Κίνας και Αμερικής, διαλέγουν από μία γκάμα πετρελαιοκινητήρων και βενζινοκινητήρων. Στην sport έκδοση της δοκιμής επέλεξαν τον νέο 1.6lt Duratec Twin Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT).

Είδατε με πόσες ορολογίες αναλύεται το Fiesta; Για τις ονομασίες, η αλήθεια είναι ότι αδιαφορώ, γιατί σημασία έχει η αίσθηση του μικρού αυτοκινήτου της Ford, αλλά και η επιτυχία που έχει στις αγορές. Δεύτερο σε πωλήσεις στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, είναι η μετάφραση του GPDS. Το Kinetic Design σημαίνει αθλητικός, αιχμηρός, μυώδης, με έντονες γωνίες και γεμάτος νεύρα σχεδιασμός που μοιάζει λες και η αεροσύραγγα έκανε «μόνιμο» αυτό το προς τα πίσω τράβηγμα. Τα πίσω φώτα μοιάζουν με λεπίδες και ειδικά στην Sport έκδοση, το ψευδόdiffuser μοιάζει με το φίμωτρο του Hannibal Lecter. Παρατηρώντας το εσωτερικό, στοιχηματίζεις ότι το HMI της κεντρικής κονσόλας το έχει σχεδιάσει ο ίδιος άνθρωπος που έχει σκεφτεί το Navi-key των Nokia 3210. Τα πολλά κουμπιά σου δίνουν αρχική εντύπωση δυσχρηστίας. Ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά, καταλαβαίνεις ότι μοιάζει με το καντράν ενός κινητού, και με το πάτημα του πρώτου κουμπιού, καταλαβαίνεις ότι είναι πιο εύχρηστο και από το ανοιγόκλειμα ενός τρανζίστορ! Ειδικά η λειτουργία του Bluetooth είναι ότι καλύτερο έχω δει μέχρι στιγμής. Συνδέεται σε ελάχιστο χρόνο κάθε φορά που μπαίνεις μέσα, έχει τέλεια ακουστική, ενώ με το πανομοιότυπο πληκτρολόγιο ενός κινητού στο ταμπλό, μπορείς να έχεις μόνιμα το κινητό στην τσέπη.

Και ναι τολμώ να πω ότι όλα αυτά είναι δευτερεύοντα μόλις κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα. Ξεκινάω με μία όχι και τόσο συνηθισμένη κριτική αυτοκινήτων. Η λειτουργία του συμπλέκτη είναι εκπληκτική! Έχει σωστό βάρος, πολύ ομαλή λειτουργία και για να σκορτσάρει το αυτοκίνητο σε αλλαγή θα χρειαστεί το οργισμένο πόδι του Σκορτσιανίτη μετά από τάπα του Batist! Σε αυτό το χαρακτηριστικό συμβάλει εν μέρει και η Anti Stall τεχνολογία, που αποτρέπει το σβήσιμο του κινητήρα κατά την εκκίνηση, μεταβάλλοντας το προφίλ ανάφλεξης του κινητήρα, όταν είναι πατημένος σε στάση ο συμπλέκτης. Στο 5άρι κιβώτιο δύσκολα χάνεις σχέση, το γκάζι, αν και ηλεκτρικό, δεν σου σπάει τα νεύρα λόγω καθυστερημένης απόκρισης και η μαεστρία της Ford έγκειται στο τιμόνι. Μόνο και μόνο το σχήμα σου φτιάχνει την διάθεση. Μικρό, με ωραίο πιάσιμο, αρκεί να βρεθείς στην πρώτη στροφή, για να διαψεύσεις όσους λένε ότι τα ηλεκτρικά τιμόνια είναι αναίσθητα. Με 2,5 στροφές από stop σε stop, είναι πολύ γρήγορα για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Νιώθεις ακριβώς τι γίνεται εκεί μπροστά και σε τραβηγμένες γωνίες υπερστροφής, δεν χρειάζεται καμία στραβοτιμονιά διόρθωσης!

Η αχίλλειος πτέρνα, για άλλη μία φορά στη Ford, είναι ο κινητήρας. Τα 120Ps του 1,6lt δεν τα λες άσχημα, ειδικά με την σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου (στα 100km/h είχε 3.000rpm και στα 200km/h έχει 6.000rpm), αλλά το 9,9sec για το 0-100 δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό για sport αυτοκίνητο. Ειδικά στο Fiesta, που το πάτημα του στο δρόμο είναι πιο σταθερό και από αιλουροειδές! Με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω διαχειρίζεται τέλεια κάθε κατάσταση. Στην αρχή απόρησα με την έλλειψη του ESP, αλλά ακόμα και με full γκάζι σε βρεγμένο και ακατάπαυστο σπινάρισμα το πλαίσιο του Fiesta έδειχνε ακλόνητο. Και για να καταφέρει το πίσω να γλιστρήσει (χωρίς την χρήση χειρόφρενου) πρέπει να το παίξεις κασκαντέρ!

Όποιος λοιπόν θεωρεί ότι τα νέα mainstream αυτοκίνητα, δεν μπορούν να προσφέρουν συγκινήσεις ας πάρει μαθήματα από την Ford. Όποιος υποστηρίζει ότι τα ηλεκτρικά τιμόνια είναι ότι χειρότερο μπορεί να βάλει κάποιος σε αυτοκίνητο, μάλλον έχασε την διάλεξη της Ford «ηλεκτρικό τιμόνι και οδηγική απόλαυση». Όποιος είπε ότι ο ημιάκαμπτος σε μικρό αυτοκίνητο έχει όφελος μόνο τον μεγάλο χώρο αποσκευών, πρέπει μάλλον να κλέψει την συνταγή επιτυχίας του Fiesta! Όσο για τον κινητήρα…Υπομονή λίγο καιρό ακόμα για τον Ecoboost με τα 180Ps.

Ford Fiesta Sport
Τιμή: €15.900
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.596cc
Ιπποδύναμη: 120Ps/6.000rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,9sec
Τελική ταχύτητα: 193km/h
Βάρος: 970kg
Κατανάλωση: 5,9lt/100km
Εκπομπές CO2:139gr/km

Κείμενο: Γιώργος Σκύβαλος

Φωτογραφίες Άρθρου (12)

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport (thumbnail)

Ford Fiesta Sport

Ford Fiesta Sport, interior (thumbnail)

Ford Fiesta Sport,...

Ford Fiesta Sport, interior (thumbnail)

Ford Fiesta Sport,...

Ford Fiesta Sport, engine (thumbnail)

Ford Fiesta Sport,...

Δείτε επίσης...

Ford Focus RS: Με 350 τετρακίνητους ίππους! (Video)

Εξωτερικό, Κόσμος, 27/06/2015

Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την επίσημη πρεμιέρα του νέου Focus RS στη Γενεύη και λίγο πριν την εν κινήσει εμφάνισή...

FORD Photo Gallery

Όλες οι φωτογραφίες από FORD που είναι καταχωρημένες στο αρχείο μας!

Σύνολο: 709 φωτογραφίες!

Η σελίδα είναι υπό κατασκευή!

Το περιεχόμενο της σελίδας αυτής είναι υπό ανανέωση και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να βρίσκεται σύντομα στη διάθεσή σας.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας,
Η ομάδα του sportdrive.gr

Κλείσιμο