SKODA

Corner

Όλες οι πληροφορίες από SKODA συνοπτικά σε μια σελίδα!

Δοκιμή: Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI

Δοκιμές, 14/12/2010 03:02:00

Δοκιμή: Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI

Πριν λίγο καιρό ένιωσα πραγματικά προικισμένος πνευματικά. Το ερέθισμα ήρθε από την συμβίωση μου με το Skoda Roomster και κατάφερα να μπω έστω και για λίγο στο μυαλό των Brand Manager, των Marketing Directors και όλης αυτή της συνομοταξίας που παρατηρούν και αναλύουν τις τάσεις της αγοράς. Έτσι και εγώ μετά την παρατήρηση κάποιων αυτοκινήτων παρόμοιων της κατηγορίας του Roomster, σκαρφίστηκα μία κατηγορία που μόνο ένας μαρκετινίστας θα μπορούσε να βρει. Και επειδή η πρόταση αυτή είναι σαν λογύδριο πολιτικού, που κανείς δεν καταλαβαίνει, εξηγούμαι, όσο πιο…«προωθητικά» μπορώ.

Στις μέρες μας, ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα θέλουν και τον επιβάτη να αισθάνεται όμορφα, άνετα και μοναδικά. Κάποτε αυτό συνέβαινε μόνο σε λιμουζίνες ή σε αυτοκίνητα υπέρμετρης πολυτέλειας. Πλέον ακόμα και σε αυτοκίνητα μικρότερης κατηγορίας, οι εταιρείες θέλουν να τοποθετούν αξεσουάρ, gadgets και στοιχεία άνεσης ακόμα και στην δεύτερη σειρά καθισμάτων! Παράλληλα προσπαθούν να κάνουν τους πίσω επιβάτες να μην νιώθουν... χωροταξικούς περιορισμούς! Αν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, τα ομαδοποιήσουμε και βάλουμε και ένα πιασιάρικο ακρωνύμιο, έχουμε μία νέα τύπου SUV, MPV, SAV κ.ο.κ. κατηγορία. Το όνομα αυτής θα μπορούσε να είναι PFV, δηλαδή Passenger Friendly Vehicle!

Επί του πρακτέου, στο Roomster, αυτό απεικονίζεται με τον πολύ μεγάλο χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών, το υποβραχιόνιο στην μέση των καθισμάτων, που ενσωματώνει και cup-holder αλλά και τα πολύ μεγάλα πίσω παράθυρα, από τα οποία η κορούλα σας με τις όμορφες πλεξούδες, δεν θα χρειάζεται να τανιέται για να δει τον έξω κόσμο! Η Skoda βέβαια το εντάσσει στην MPV(Multi Purpose Vehicle) κατηγορία, κάτι το οποίο δεν είναι παράλογο, αφού το Varioflex σύστημα μεταβλητότητας των πίσω καθισμάτων αλλάζει κατά το δοκούν. Το σύστημα βασίζεται σε τρία ξεχωριστά καθίσματα τα οποία μπορούν να αναδιπλωθούν ανεξάρτητα ή όλα μαζί, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος επίπεδος αποθηκευτικός χώρος 1.780lt.

Θα μπορούσε να είναι δηλαδή ότι καλύτερο για κάποιον που αναζητά ένα βαν. Θα μπορούσε, αλλά, δεν είναι μόνο για αυτόν, αφού έχει και καλή οδική συμπεριφορά και είναι απολαυστικό για αυτούς που είναι στο εσωτερικό του. Ειδικά με την πανοραμική οροφή, η οποία συμπληρώνει τα μεγάλα πίσω παράθυρα στην άνεση και στην ορατότητα. Αν και έχει αρκετά στοιχεία όμοια με τo Fabia, όπως η μάσκα και ολόκληρο το ταμπλό, η πλατφόρμα του στηρίζεται κυρίως στο Octavia MK1, με μερικά στοιχεία δανεισμένα (πάλι) από το Fabia. Η συμπεριφορά του στον δρόμο διαφέρει με αυτή ενός βαν, με μειωμένες κλίσεις και άφοβη διαχείριση του ύψους του.

Την ισορροπία μπορεί να διαταράξει ο πολύ καλός 1,2 TSI, με σπινάρισμα στη μέγιστη απόδοση της ροπής του, μεταξύ 1.550 και 4.100rpm. Σε αυτό ταιριάζει απόλυτα με το Fabia, αφού έχουν ακριβώς τον ίδιο κινητήρα απόδοσης 105Ps. Ακριβώς ίδιο είναι και το ταμπλό αν και σημαντικά πιο μουντό από αυτό του Fabia. Παρά όμως τον σκούρο χρωματισμό όλου του εσωτερικού, θα προτιμούσα να βρίσκομαι στο Roomster, λόγω της απολαυστικής περιμετρικής ορατότητας, αλλά και της τεράστιας πανοραμικής οροφής!

Τα ίδια στοιχεία στο εξωτερικό, περιορίζονται στην μάσκα, στα εμπρός φωτιστικά σώματα και στο καπό. Στην Scout έκδοση του Roomster, που είναι περισσότερο του γούστου μου, κάτω από την μάσκα τα αχρωμάτιστα πλαστικά συναντούν το μεταλλικό προστατευτικό του προφυλακτήρα, δίνοντας μία macho εμφάνιση. Κάτι που ενισχύουν και οι ζάντες 16 ιντσών με τις πέντε χοντρές ακτίνες. Από το πλάι το Roomster φαίνεται σαν να έχουν πάρει το εμπρός και πίσω μέρος από δύο διαφορετικά αυτοκίνητα και να τα κόλλησαν μεταξύ τους. Σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που του δίνει χαρακτήρα. Χαρακτήρας και προσωπικότητα που ενισχύονται από το μεγάλο παράθυρο με το piano black μαύρο περίγραμμα του, όπου βρίσκεται και το χερούλι της πίσω πόρτας.

Αυτός ο χαρακτήρας, μου έδωσε και την χαρά να σκεφτώ σαν απόφοιτος του τμήματος Marketing και όχι σαν δημοσιογράφος. Μου αρέσουν τα διαφορετικά αυτοκίνητα, ειδικά όταν έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε κάποιο τομέα. Στο Roomster είναι ο χώρος και η ορατότητα. Για αυτό θα μπορούσα να πω ότι είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για merchandiser, ο οποίος έχει οικογένεια να μεταφέρει μετά το οχτάωρο(λέμε τώρα!) του. Θα μπορεί να μεταφέρει τα προϊόντα του, τα παιδιά του θα νομίζουν ότι βλέπουν τον έξω κόσμο σαν καρέ καθημερινής ταινίας, ενώ ο ίδιο θα μπορεί να παρκάρει εύκολα, αφού οι νεκρές γωνίες εκλείπουν. Αξίζει τον χώρο!


Skoda Roomster 1,2 TSI Scout Facelift

Τιμή: €16.290
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.197cc
Ιπποδύναμη: 105Ps/5.000rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,9sec
Τελική ταχύτητα: 184km/h
Βάρος: 1.237kg
Κατανάλωση: 5,7lt/100km
Εκπομπές CO2: 134gr/km

Κείμενο: Γιώργος Σκύβαλος

Φωτογραφίες Άρθρου (7)

Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI (thumbnail)

Skoda Roomster Sco...

Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI (thumbnail)

Skoda Roomster Sco...

Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI (thumbnail)

Skoda Roomster Sco...

Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI (thumbnail)

Skoda Roomster Sco...

Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI (thumbnail)

Skoda Roomster Sco...

Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI (thumbnail)

Skoda Roomster Sco...

Skoda Roomster Scout Facelift 1,2 TSI (thumbnail)

Skoda Roomster Sco...

Δείτε επίσης...

Τέλος συνεργασίας Βιαμάρ-Skoda

Ειδήσεις, 10/06/2015

Με επίσημη ανακοίνωση της, η ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ ανακοίνωσε τη διακοπή της συνεργασία της με την Skoda Auto. Ήταν μια αιφνίδια...

SKODA Photo Gallery

Όλες οι φωτογραφίες από SKODA που είναι καταχωρημένες στο αρχείο μας!

Σύνολο: 332 φωτογραφίες!

Η σελίδα είναι υπό κατασκευή!

Το περιεχόμενο της σελίδας αυτής είναι υπό ανανέωση και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να βρίσκεται σύντομα στη διάθεσή σας.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας,
Η ομάδα του sportdrive.gr

Κλείσιμο